My mom's in town!

My mom's in town! Na haar congres in Texas besloot Karin om door te vliegen naar Madison en nu is ze sinds zondagavond bij mij en blijft ze tot aanstaande vrijdag om Madison te zien, leuke dingen te doen en natuurlijk voor wat fijne moeder-dochter quality time! Verder is er mijn 21e verjaardag om naar uit te kijken! Om deze fijne leeftijd te vieren - plus het feit dat ik eindelijk legaal mag drinken en dáár dus niet meer voor opgepakt kan worden - geef ik vrijdag mijn ‘Goodbye Fake ID party'. Is het met vrienden maken gelukkig toch nog goed gekomen ;)

Ik besefte me deze week dat ik al een maand geen nieuwe update meer heb gegeven van mijn leven hier (waarvoor sorry)... Alles gaat nu echt heel erg snel, en het is een raar idee dat ik over 6 weken al weer thuis ben. Zoals een van mijn professoren vorige week zei: we zijn nu in de tijd van het semester waarbij het grootste gedeelte van de tijd voorbij is, en het meeste werk blijft liggen... Gelukkig heb ik op dit moment nog maar twee tentamens en één project om af te ronden en 15 mei ben ik officieel klaar met colleges!

En het is eindelijk lente in Madison! Waarschijnlijk heeft de natuur iets langer nodig om over de strenge winter te komen, maar het begint hier toch verdacht veel op Nederland te lijken met alle narcissen, krokussen en tulpen. En voorjaar betekent ook heel veel leuke dingen om te doen in town. Een kleine greep uit het aanbod: Mifflin Block street party (met 20.000 drinkende college studenten een soort equivalent van Koninginnedag), een weekendje Chicago met vriendinnen (winkelen, voor drie tientjes slapen in een 4 sterren hotel, stiekem naar het restaurant op de 96e verdieping sneaken om zo de entree van de wolkenkrabber te vermijden), een bezoek aan een Indiaans reservaat (vreemd genoeg werden we rondgeleid door de bingohal en het casino in plaats van het museum), in je zomerjurkje op het terras aan het meer zitten en eigenlijk is studeren ook nog best wel leuk...

Ook heb ik nog geen genoeg van Amerika en het soms ietwat domme, oppervlakkige maar hartelijke volk. Vol verbazing volgde ik enkele weken terug een nationale rel over gay marriage. Naar aanleiding van een Miss USA peagant, waarbij Miss California de vraag moest beantwoorden wat ze van de legalisering van het homohuwelijk vond en daarbij met een tandpastalach en nepborsten antwoordde dat het huwelijk volgens haar christelijke overtuiging tussen een man en een vrouw zou moeten zijn, is er veel discussie ontstaan over gelijke civiele rechten voor homo's en lesbiennes, waar in de meeste staten nu een gebrek aan is. Hoe mooi de natuur hier is, hoe aardig de mensen zijn, hoe oneindig veel spullen je kunt kopen, kortom, hoe je weg kan zijn van dit land,het is een vreemd ideedat Amerikaanse staten anno 2009 nog steeds discrimineren op grond van ras, geloof en zelfs sekse.

Dat maakt dat ik het idee heb dat ik buiten mijn colleges misschien net zo veel te leer als in mijn leslokaal. En er zijn nog zo veel dingen te ontdekken, dus daarom ga ik weer een van mijn favoriete bezigheden uitoefenen: reizen! Ik ga definitief met een vriendinnetje reizen naar het zuiden van Amerika. We beginnen na het semester in Chicago, waar we de trein nemen naar Memphis, daar een dag blijven en vervolgens verder gaan naar New Orleans - een treinreis van in totaal 19 uur. In New Orleans is er dit weekend een jazz festival en vanuit de stad gaan we waarschijnlijk nog een paar andere steden bezoeken. Louisiana is een van de zuidelijke staten die gekenmerkt werd door slaverij tot laat in de negentiende eeuw, dus er schijnen nog veel oude plantages te zijn. Hopelijk kunnen we ook een van de vestigingssteden Batton Rouge, Lafayette of Bayu Teche zien: er schijnt nog veel te zien te zijn van de Franse kolonisten die Louisiana rond 1682 naar de Franse koning noemden.

'We're going to Miami!' zingen Lonneke, Karen en ik al twee weken want na New Orleans vertrekken we richting Miami met z'n drieën. En de koopjesjager in mij voelde zich bijzonder voldaan na een jeugdhostel te hebben gevonden voor 27 dollar per nacht - met ontbijt, lunch en diner! Na ongeveer 7 dagen in South Beach Miami vind de complete gezinshereniging plaats in Chicago waar ik Jan, Karin en Anna ontmoet en we vervolgens samen verder reizen naar Madison en Canada. En dan ben ik 17 juni, na 5 heerlijke, fascinerende, soms lastige, zonnige, koude, gave, en onvergetelijke maanden weer terug op Nederlandse bodem...

Maar tot die tijd ga ik nog even heel erg genieten van the US of A!

Paula

Freddiieee!!
Ahh wat leuk om weer een verhaaltje te lezen kind, en je houdt ons ook nog eens op de hoogte van de 'politiek/ethische' kwesties in Amerika, hoe verantwoord! Mooie karakterschets van zo'n miss... Maar wat leuk dat je mama er is, heel veel plezier jullie nog met z'n tweetjes!
En ik ben zéér jaloers op je dat je nog naar Miami gaat, ben was er zelf 5 of 6 jaar geleden en de stranden daar zijn redelijk to die for, zeker omdat je gewoon zelf op het strand gevallen kokosnoten kunt kraken en heerlijk opsmikkelen, oh I like..
Ik vind het heel jammer dat we dit jaar je verjaardag niet kunnen vieren door lekker in Lepelenburg te eten om vervolgens al shotjes te adten en van de Beurs naar het pakhuis te hossen om uiteindelijk een geslaagde naborrel in de Kneus te houden, maar ach, dat bewaren we wel weer voor je 22ste verjaardag, voor jou ik het supertof om daar je birthday te vieren!! Geniet van het feit dat je (weer) legaal mag drinken zou ik zeggen, ik hoop dat je morgen een hele mooie dag hebt!!
Tot over 6 weken, woehoe!!
Liefs & een dikke kus

Myl

Hee lief!! BIJNA ya birthdayy :D! Joehoe! Zoo leuk!
Echt zoo super leuk dat je mams er is! En....je gaat gewoon naar "mijn staatje".....moet echt een topervaring zijn ;)!

Ik ken nog wel wat een eigenaar van een club daar, want ohh...het is daar zoo duur! Dus zorg dat je nog wat centjes heb!

Veel plezier in de stad waar zelfs paspoppen te grote jetsers hebben en de gangsters met spinner wielen rijden! Je kijkt je ogen uit...

Heb je nou al hostels geregeld? Welke?

Natuurlijk ook super leuk dat je naar Memphis en New Orleans gaat! Daar is Kyra geweest voordat ze mij ging bezoeken!

Heel veel plezier! Tot over 6 weekjes! JEEEJJJJ

fredT

liefje, wat heerlijk om een verhaal van je te lezen om 2.13 lokale tijd!jij weet nu vast in wat voor staat ik verkeer;)
maar schat, GEFELICITEERD!good bye fake ID!
ik ga je sowieso morgen een zinnig berichtje sturen,
liefs en dikke kus fem

Maaike

Haaa Fret!

Ten eerste: gefeliciteerd! Ik zag op het geweldige medium hyves dat je gisteren jarig was: een dagje te laat maarja beter iets dan niets;)
Verder wil ik zeggen dat ik ontzettend jaloers wordt van al je verhalen! Geeft allemaal toch een spannedere dimensie aan je TCS he..

Geniet er nog van!!

Liefs,

Maaike

El

Lieve Fred!

Wat super leuk dat je mams er is, geniet ervan:) Zeker erg fijn om iemand vertrouwd om je heen te hebben! Nog even je best doen met studeren en alles en dan kun je heerlijk reizen, I'm Jalous! Gelukkig kom je bijna terug:D Liefs en dikke kus

Mylène

Liefje, al een tijdje niet van je gehoord, maar...dan heb je het vast heel erg naar je zin! Ik ben heel benieuwd hoe het reizen is geweest! Nog eventjes en je bent er weer. Schiet nu echt wel op!

Nou lief! Tot snel, hele dikke kus

Mylène

P.s. Groetjes van Bob!