Cheap margarita anyone?

Hoewel de meesten vrijdag nog les hadden, besloten Lonneke, Victoria, Louise en ik om donderdag al te vertrekken voor onze vakantie, de langverwachte springbreak! Zodoende vlogen we op donderdagavond van Chicago met een vroege vlucht naar Los Angeles.

Ons hostel in Los Angeles lag in de buurt Santa Monica, bekend van het mooie strand. Het weer in LA was heerlijk en hoewel de Pacifische oceaan nog te koud was om te zwemmen, kreeg ik alvast een zomergevoel. Daarnaast was er een leuke (en verpauperde)pier aan de kust, een groot winkelgebied en een Ocean Boulevard met restaurants rondom ons hostel, dus we hebben ons goed vermaakt in de eerste dagen LA.Met 3,8 miljoen inwoners in Los Angeles een van de grooste steden in de VS, en zonder auto was het vrij lastig om uit Santa Monica te komen. Aangezien de bus 15 keer goedkoper was dan de taxi, besloten we op zaterdagavond om de bus te nemen naar downtown en daar te gaan stappen. De enige mensen die in LA echter de bus nemen zijn zwervers, bejaarden en stinkende weirdo's, dus werden vier Europese meisjes in little black dresses enigszins vreemd aangekeken tijdens de 45 minuten durende busreis. Daarna hebben we de clubs en bars op Sunset Boulevard verkend, waarbij iedereen steeds sterker het gevoel kreeg dat we hier 30 jaar geleden hadden moeten zijn voor de echte party... Vergane glorie, net als Hollywood Boulevard. Gelukkig doorstond mijn fake id de eerste test: ik heb de rest van de vakantie vrolijk de underage drinker uitgehangen zonder problemen. De Universal Studios maakten veel goed met achtbanen, een spookhuis, een studio toer en veel te duur en slecht eten, precies zoals een pretpark hoort te zijn.

Na drie dagen Los Angeles te hebben verkend vlogen we op zondagavond door naar Las Vegas. Het blijft een vreemd gezicht om opeens een oase van licht op te zien duiken in de woestijn van Nevada. Na door de allochtone taxichauffeur uitgemaakt te worden als ‘fuckers' (we vroegen alleen om de kortste weg) kwamen we al enigszins giechelend op The Strip aan. Dat gevoel werd nog sterker toen we onze slaapplaats zagen. Tod's Moter Motel kan in zijn hoogtijdagen misschien een paradijs voor motorliefhebbers zijn geweest, tegenwoordig is het een vervallenhostel met pastelkleuren, een betonnen binnenplaats met plastic stoelen en schommelbanken, een altijd spelende radio, barbecues en een zwembad. Kortom: een perfecte plek in Las Vegas (en een schraal contrast met de Venetian suite van drie jaar geleden, maar dat terzijde). In de drie dagen Vegas hebben we ons perfect aangepast aan de habitat en niet veel meer gedaan dan de Strip bekeken, gegokt, uit geweest en van de zon genoten. Via een jongen uit ons hostel konden we dinsdagavond als vips naar een van de grootse nachtclubs aan de Strip, Privé. De 99 cent margarita's vooraf, goede dj en mooie club maakten het een geslaagde laatste avond in Vegas.

Woensdag vlogen Vic, Lon en ik naar San Francisco en Louise terug naar Madison. allen met met een lichte kater. Hoewel ik met Jan, Karin en Anna al eens eerder in San Francisco was geweest, blijft het een leuke stad. Ons hostel lag vlakbij Union Square, dus in het centrum van de stad en goed bereikbaar. In San Francisco hebben we twee dagen toeristisch gedaan en Alcatraz gevangenis, de voormalige hippiewijk Haight Ashbury, het mooie maar enorme Golden Gate Park en Fisherman's Wharf bezocht. De avonden waren iets rustiger dan in LA en Vegas door ons slaaptekort maar daarom niet minder leuk. Samen met vrienden uit Madison uit eten geweest in Mission District en de Italiaanse wijk op donderdag en vrijdag en wat kleine cafés bezocht. Op zaterdag en zondag reisden Victoria, Lon en ik richting Sacramento om Cathy, een vriendin van mijn ouders op te zoeken. Ook de trip naar Sacramento, de relaxte avond met romantische films in haar leuke huis en sightseeing in de stad was erg geslaagd.

Je zou denken dat vakantie ervoor bedoelt is om uit te rusten. Toch is het ook heel fijn om van vakantie terug te komen en moe te zijn. Moe van alles wat je gezien hebt, gedaan hebt en het reizen, maar voldaan van de leuke week. Dat is precies hoe ik me nu voel. Helaas ben ik direct weer aan de studie, aangezien ik donderdag tentamen heb en enigszins achter loop. Toch is fijn om weer thuis te zijn, en fijn om te beseffen dat ik Madisonmijn ‘thuis' noem.

p.s. de tweede A is binnen!

Reacties

Reacties

Dirk-Jan

Hey hey, fijn dat je 't leuk hebt gehad op je eerste spring brake! Ik miste wel een beetje de verhalen over de groepen stomdronken (barfing&flashing/mooning) studenten. Of is mijn beeld van spring brake niet overeenkomstig met jou waarnemingen?
Geniet van je laatste maanden daar, time flies...
Dikke kus

Maaike

Haa Fret!

Wat maak je veel leuke dingen mee! Klinkt echt jaloersmakend! Ik ziet nu op kantoor bij mijn stage en buiten is grijs en nat. Kortom: ik wil wel ruilen;)

Geniet er nog even extra van en succes met je tentamens!

Liefs,

Maaike

El

Hee Fretje,

Pff dat klinkt echt geweldig allemaal. Even een springbreak toe maaar. Goed van je tweede A, ik had ook niet anders van je verwacht;). Ik ben trouwens verhuisd, woon nu bij Wen in huis! Sorry nu ben ik jouw buurmeisje niet meer...Enjoy maar ga nu eerst maar even hard leren! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!