Straight A

Een A-!! Waar mijn eerste cijfer precies gelijk aan staat weet ik niet naar Nederlandse maatstaven, maar aangezien de cijfers hier van E (het laagste) tot A+ (het hoogste) gaan is het dus vrij goed! De Nederlandse zesjescultuur heerst hier in ieder geval totaal. De meeste mensen proberen echt straight A's te krijgen, niet vreemd als je bedenkt dat je tussen de 10.000 en 21.000 dollar collegegeld per jaar betaald. Een vriendinnetje die een C had gehaald voor haar eerste tentamen, in Nederland goed voor een 6,5 en een prima cijfer, werd afkeurend aangekeken door de rest van haar werkgroepje, vertelde ze...

Aanstaande donderdag heb ik mijn laatste tentamen, en die middag vertrek ik metLonneke,Victoria en roomie Louisenaar Los Angeles! Ik kan echt niet wachten op de zon, het reizen en Amerikaanse steden bezoeken na de koude weer hier, de tentamenstress en de gedachten aan thuis, want dat bezoekje deed me toch meer dan ik had verwacht... Omdat 5 maanden toch eigenlijk best wel kort is (er zijn er al bijna 2 voorbij!) gaan we zo veel mogelijk doen in spring break. Wat de plannen precies zijn weten we nog niet, maar in ieder geval gaan we 4 dagen naar Los Angeles, 3 dagen naar Vegas en 5 dagen naar San Fransisco. Alle vriendinnen willen in ieder geval een keer écht stappen, aangezien alles hier om 2 uur sluit en Amerikanen nauwelijks dansen (op het normale geschuur na - de menselijke evolutie heeft op dat punt wat mensen overgeslagen hier), dus we kunnen niet wachten om in Vegas weer eens goed uit te gaan tot sluit. Wat is Nederland toch eigenlijk een mooi land, uitgaanstechnisch gezien

Wink
. Dit weekend heb ik in ieder geval mijn creditcard wat ingewerkt in de mall, zodat hij de vakantie optimaal kan ondersteunen. Het blijft een gevaarlijk ding, voor je het weet heeft dat blauwe kaartje zich razendsnel door de betaalgleuf geschoven en sta je voor je grocerie budget van die week lingerie af te rekenen bij Victoria's Secret en kun je dus niet meer terug...

Verder heb ik allerlei dingen gedaan afgelopen weken naast studeren. Skitripje, danslessen (per ongeluk in de popping/locking les terecht gekomen, en bewezen dat Hollanders écht niet kunnen dansen), de cafe's/restaurants/kroegen op State Street verder verkend, huis- en fraternityfeesten bezocht, bios etc. etc. etc. Afgelopen vrijdag heb ik een icehockey wedstrijd meegemaakt, wat echt een beleving was. De Wisconsin Badgers speelde tegen de North Dakota Sioux en het stadium bestond voornamelijk uit in het rood gestoken Badger fans, waarbij de enorme Bucky the Badger mascotte niet ontbrak. De studententribune, waar wij zaten,hield vervolgens de rest van het stadium bezig met dansjes (waarbij de hilarische dassendans het populairst is), yells en liedjes. De pakweg honderd Sioux fans moesten het daarbij ontgelden met yells variërend van 'Sioux is a girl's name!', 'Asshole!' (waarbij het hele studentenvak naar één eenzame Sioux fan te midden van het rood wees en schreeuwde) tot 'You still suck!' wanneer de tegenpartij een doelpunt had gemaakt. Heel anders dan dat voetbal gekanker wat wij gewend zijn bij de reguliere Ajax-Feijnenoord dus.

Tot zo ver mijn update van afgelopen weken, waarbij ik, nu ik er zo over nadenk,opvallend veel aan studie heb besteed. Ik had behoorlijk wat achterstand door mijn terugkeer naar Nederland en een scriptie die me bleef achtervolgen... Gelukkig is die nu af en kan ik aan mijn laatste tentamen beginnen!Na spring break volgt een uitgebreid verslag van mijn vakantie en foto's, dus tot dan!

Liefs

Voor de liefhebber: de Badger dans http://www.youtube.com/watch?v=8YOTfhwgHsc (zelfs een Hollander kan meedoen!)

Reacties

Reacties

fem

he lieve fred!
haha wat een topverhaal weer, en wat goed van je cijfer!lekker dat je spring break binja begint, gaaf om al die steden te gaan bezoeken!en trouwens, hoezo dansles, jij bezit toch over meerdere soepele moves?;) ik stuur je snel een foto van mijn yasmin creatie op!
liefs, fem/fredt/yasmin/whatever;)

Dorien

Halllo lieve scheteflapsje, je bent nu zeker lekker aan het reizen...aaaaaa ik wil ooooook!!!Top van je cijfer, ben trots op u.. Wil je even zeggen dat ik op tv kom haha, als ik je vertel waarmee dan denk jij neeeeee, ik hou je nog op de hoogte. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!