Eerste dagen Madison

Dag 5 in Madison! Ik ben nog steeds blij dat ik een goede keuze heb gemaakt: het is hier super.

Afgelopen dagen heb ik introductie gehad. In het tweede semesteris er maar een kleine groep internationale studenten, dus van de 80 mensen ken ik inmiddels de meeste gezichten. Er zijn heel veel sporten die je hier kunt doen (van basketball en zwemmen tot abseilen en skydiven) en heel veel studentenclubs, dus ik ben nog aan het twijfelen waar ik me voor zal inschrijven. Gisteravond zijn we met een groepje uit eten geweest in State Street, de leukste eetstraat in Madison.

Vrijdag ben ik bijna flauwgevallen bij Abercrombie&Fitch in de gigantische East Mall. Van de sale bij Abercrombie&Fitch wel te verstaan. Alles wat normaal rond de 70-80 dollar kost, was nu voor 20 dollar in de clearance. En dat is een hoop voor een A&F fan, dus dat werd flink inslaan... Ook een jas en schoenen gevonden, en hoewel ik er nu als totaalplaatje een beetje vreemd uitzie, kan ik de -27 trotseren. Ik heb het sindsvrijdag niet meer koud gehad!

Ik sta nog steeds versteld van de campus: het is hier zo mooi! De universiteit stamt uit 1848, en veel van de oorspronkelijke gebouwen vormen het centrum van de campus. Helaas schijn ik in een slecht geventileerd, oud gebouw les te hebben, wat ooit ontworpen is om ‘relproof' n snel bereikbaar voor de politie te zijn in de jaren '60. Ben benieuwd, dinsdag beginnen de colleges.

Er viel afgelopen dagen nog een hoop te regelen hier, en het is echt fijn dat Jan mee is gereisd om me daar mee te helpen. Mijn appartement ziet er goed uit, heeft een eigen gym en na 4 keer op en neer te zijn gereden naar Walmart denk ik dat we nu inmiddels alles in huis hebben om het 5 maanden uit te houden hier. Shoppen in de Amerikaanse supermarkt is ook echt een bezigheid op zich. Ik begin te begrijpen waarom mensen hier zo snel dik worden: werkelijk alles komt in grote verpakkingen. Toppunt was de 10 liter bak met vanille-roomijs in de vriezer van de Walmart: hello 50.000 calories!

Inmiddels is het zondag, en ben ik voor de 5e dag hier. We zijn vanochtend nog even een rondje langs het Mendota meer gereden. In de zomer is het hier echt ongelofelijk mooi, en er staan geweldige huizen meteen eigen steiger. Lake Mendota is helemaal bevroren, dus je kunt overal lopen. Als afsluitingzijn we gaan ontbijtenbij Northside Family restaurant, en inderdaad stikte het er van de Amerikaanse families. Zondag is hier echt een dag om buiten de deur te ontbijten, lunchen of alletwee. Bij Northside zaten opa's, oma's, en moeders en vaders die hun toch al dikke gezinsleden meenamen voor french toast met boter, pancakes met spek of aardbeien met room of een sirloin steak met een flinke portie friet.

Vandaag komt Louise, een vriendinnetje uit Utrecht en mijn roommate hier in het appartement, aan. Aangezien het morgen Martin Luther King dag is en alles dicht is, heb ik nog genoeg tijd om wat dingen te regelen en zelf op pad te gaan voordat dinsdag mijn colleges beginnen. Ik hou jullie op de hoogte van de eerste Amerikaanse lectures.

Liefs

Reacties

Reacties

margreet de wit

Lieve Fre,

Wat fijn om van je te horen. Was heel benieuwd of je een goede start gemaakt had. Belde gister Karin omdat jouw mail binnen komt als een virus, maar......vond nu eindelijk je reisverhaal.
De wereld lijkt er prachtig uit te zien, wauw, zoveel sneeuw. Wat fijn dat je al gezellige mensen om je heen hebt waar je leuke dingen me gaat doen.
Hoop echt dat je een onvergetelijke tijd zult hebben.Och, en die mensen die jou soms missen wachten maar gewoon even om je weer te knuffelen. Meid, geniet van deze uitdaging en al het moois wat op je pad komt. En....als je even heimwee hebt, weet dat er veel aan je denken!
Dag Fre, heb het fijn !

Groetjes Wim en Margreet

margreet de wit

Oh ja....je hebt je toch wel opgegeven voor die spannende sporten als skydiven en abseilen he?....
Dat biedt wel toekomstperspectief....;)

Zoen uit Buren

Marleen H

Hoi Fre!!
Wat klinkt dat alemaal bekend zeg! Echt alsof ik weer "thuis" ben! Wat gaaf dat het zo ontzettend mooi is! Die dingen vergeet je echt nooit meer!
Over dat sporten, ben ik het wel met mevrouw hierboven bij eens, ik zou echt sporten kiezen die je hier niet kan doen!! Abseilen en skydiven!! (tenzij je hoogtevrees hebt natuurlijk)Ik zou alleen wel effe checken of je voor je verzekering ook een "wilde sporten" dekking hebt...
Heeft MLK-day dit jaar nog een speciale plek, aangezien morgen Bush offgewaved wordt (door de hele wereld) en Obama metjuist geluich zal worden onthaald (wederom door de hele wereld!)??
Liefs uit de mansion!!
marleen

Marleen H

...en Obama juist met luid gejuich...
we komen er wel :S

Paula

Haaa Freddemans!!
Aaahh wat leuk om jouw verhalen te lezen, echt bizar om te bedenken dat jij nu met -27 in Amerika zit.. Haha ik zie dat Northside Restaurant restaurant al helemaal voor me, alle dikke amerikaantjes met bergen pancakes voor zich.. heerlijk! Ben benieuwd wat voor sport of activiteit je gaat doen, wellicht is een sport geen slecht idee met alle 10-liter ijsbakken... O, heb je poptarts al ingeslagen?? mhmm lekker...
Mop heeeel veel plezier nog, ik kijk uit naar je volgende blog!

Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!