Vertrekstress

'Welkom bij Waarbenjij.nu! Activeer snel je account'. Verbaasd kijk ik naar het scherm. Ik heb nog helemaal geen website of -log aangemaakt. Hoe kan ik dan nu een mail krijgen van waarbenjij.nu dat ik mijn profiel moet activeren? Met in mijn hoofd de duizend-en-een-dingen die ik nog moet doen voordat ik wegga over iets minder dan een dag kan ik me verder niet erg druk maken over de mysterieuze mail.

Later die maandagavond op m'n afscheidsborrel blijkt dat mijn lieve vriendinnetje Dorien ‘alles wilde weten' en dus zelf maar even een reissite voor mij in elkaar heeft geknutseld. Dat werd duidelijk door de slinger met ballonnen met mijn webpagina erop geschreven, die ze om zich heen had gedrapeerd voordat ze in het café naar binnen stapte. Enige nadeel van Waarbenjij.nu is, zo bleek later op de avond, dat je voor meer dan een bepaald aantal foto's moet gaan betalen. Nou is studeren (en shoppen en stappen en leven) in Amerika al duur genoeg, dus ben ik overgestapt naar deze site om mijn ervaringen met jullie te delen. Zo kunnen jullie allemaal een beetje meereizen

Laughing

Dinsdagavond bleek ik nog een half uur te hebben om mijn laatste koffer in te pakken. Daar moesten mijn kleren in, dus de belangrijkste attributen om Nederland eens even goed op de fashion-kaart te zetten in de VS. Zoals altijd was ik weer eens te laat met pakken, dus werd het een haastklus. Of zoals Jan het treffend verwoordde: ‘Je hebt immers pas een half jaar de tijd gehad om je spullen bij elkaar te zoeken...'. Gelukkig was Laut zo lief geweest om me te helpen pakken met de eerste koffer, zodat ik in ieder geval al wat spullen had gepakt. Tot nu toe vergeten: Engelse uitspraakboeken (ik heb een soort nachtmerrie dat niemand me kan verstaan, en ik ben de grammatica-boeken vergeten!), de meeste make-upen mijn adressenboekje (bij deze: iedereen die iets leuks wil ontvangen per post kan zijn adres doorgeven haha), wie weet hoeveel dingen hier nog bij komen.

Terwijl ik dit typ zit ik in het vliegtuig van Brussel naar Chicago. Vannacht hebben Jan en ik in een koude prefab blokhut vlakbij het vliegveld geslapen. Tip voor hotelbezoekers: vermijd Campanile-vestigingen. Hoewel de vlucht iets was vertraagd, zijn we toch aardig op tijd vertrokken en hebben we inmiddels twee slechte films achter de rug. Het is nu nog een uur of 2 naar Chicago en vanaf daar rijden we met de auto naar Madison. Enige letterlijke minpunt: in het vliegtuig werd de temperatuur in Chicago aangegeven als 4 graden, waarbij wij uitgingen van Celcius. Blijkt echter 4 graden Fahrenheit, dus we stappen zo uit met -16. Ik kan niet wachten om een warme jas en warme laarzen te gaan kopen aankomende dagen!

Als laatste wil ik iedereen die er afgelopen weekend en week was nog een keer super bedanken. Ik heb echt zo veel leuke kadootjes gehad, mental support en het heeft me echt zo veel goed gedaan om te zien dat er een hele lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, jaarclub, vriendje en een gezin wacht als ik terug kom van mijn trip (wat wel in de planning ligt, tenzij ik die ene Mexicaan tegenkomen. Ik hou je op de hoogte oma!).

Reacties

Reacties

El

Hee lieve Fred!

Wat fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen! Zo te horen ga je het helemaal naar je zin hebben:). Ook fijn dat je al wat leuke mensen hebt ontmoet en met jouw Engels komt het echt wel goed, ze kunnen je wel verstaan, je moet er alleen een beetje inkomen!
Heel heel veel plezier en succes met alles en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en foto's!:)

Liefs!

fem

lieve fred!
wat superleuk om nu al over je avonturen te lezen!het klinkt allemaal typisch fred!haha,super mooi!ik kijk uit naar het vervolg!
liefss

Mylene

Hee lieve Fret!

Fijn dat je zo goed bent aangekomen! Zo jammer dat we elkaar net hebben gemist! Ik ben vandaag teruggekomen en heb echt een geweldige tijd gehad in Amerika! Ik weet zeker dat jij nu ook een 'amazing' tijd tegemoet gaat! Schat ik wil je heeeeel veel plezier wensen!

We houden contact, ik vind het jammer dat ik niet bij afscheid kon zijn! Maar als je terug bent, staat er een dikke knuffel op je te wachten!

Liefs,

Mylène

Marieke

Lieve Freddel!
Wat ontzettend leuk om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt. Ben reuzebenieuwd naar je verhalen en avonturen, dus zeker goed bijhouden deze site! Foto's zijn ook meer dan welkom, as you know ;-)..
Ik ga verder de Abercrombie & Fitch site afstruinen en laat je zeker weten als ik iets wil haha.. Geniet maximaal en hopelijk hoor ik snel weer van je.
Love you longtime, dikke kus

een goede voorbereiding halve werk

Hoi Federieke,

nog even voor de goede orde
temperatuur in Fahrenheit
snelheid in Miles
maten in inches
bier in pints
benzine in gallons

rare jongens die amerikanen

veel plezier jeroen

Iris

Hai lieve frederieke,

haha wat een verhaal,
maar wel leuk!
Ik hoop dat je het heel leuk gaat vinden daar,
en niet zoals ik het in barcelona had!
Gelukkig ben jij al iets ouder en wijzer,
dus het komt vast goed!
Heel veel plezier nog en ik zal je verhaaltjes blijven lezen.

Dikke kus van je nichtje, Iris

Yenkim

Lieve Fred! Wat superleuk om nu al van je te horen en dat je het daar ontzettend naar je zin hebt! Erg mooie foto's, het ziet er idd wel koud uit! Heb je al een hele dikke jas en laarzen kunnen kopen? Heel veel plezier en succes daar nog! En ik kan nu al niet wachten om je volgende verhaaltjes te lezen en nog meer foto's te bekijken!

Dikke kus!

Dorien

Toch maar deze site geworden fretje, ziet er puik uit hoor!Jezus wat koud ziet het er daar uit, goed excuus om toch die uggs te kopen? Vertel ons alles, je bent nu wel soort van verplicht...loveeee

Mie

Wat een mooi site fredje!!
En echt super mooie foto´s. geniet daar maar lekker!!
en houd ons op de hoogte!!

Veel liefs en kusje

Mie

Opa/oma

Dat is heel leuk Frederieke,wel koud he,houw ons op de hoogte,dat het met de studie ook goed mag gaan.
groeten Opa Oma Jacobs.

oma nel

Lieve Fredje Wat is dit toch leuk om je helemaaal te volgen op je reis. De fotos in de witte auto en van Jan waren super.Gezellig zo samen.Heb je al een dikke jas en laarzen die heb je wel nodig.Ik ga het allemaal aan opa vertellen.Liefs en tot de volgende keer

oma nel

Dat komt wel een keer!!

Maaike

Haa Fret!

Jeuj, je hebt een site:) Echt leuk dan kan ik alle verhalen goed bijhouden! Hoe was je feestje nog? Sorrysorry maar ik was in een waas van scriptiestress en kon daarom echt niet komen.. Is bij jou alles nog goed gekomen met alle school dingen?
Nou, ik wil je nog even heel veel plezier wensen!!

Liefs,

Maaike

P.s., mijn kaart heb je denk ik niet meer gehad in NL?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!